دسته‌ها
اخبار

قوانین اتاق فرار معرفی و آشنایی با قوانین اسکیپ روم اتاق فرار ویراپارک | allescape

قوانین اتاق فرار معرفی و آشنایی با قوانین اسکیپ روم اتاق فرار ویراپارک | allescape

این بازی بهترین بازی واقعی جهان شناخته شده که گروه های 4 تا 10 نفره برای حل معما وارد بازی میشن و این بازی میتونه تم های مختلفی داشته باشه که پرطرفدارترین تم اسکیپ روم هم مختص ژانر ترسناک هست اما ابتدای کار این بازی با بخش معمایی شروع بزرگترین اسکیپ روم شد. برخی معتقد‌ند که مسابقه‌ای در سال ۱۳۷۴ شمسی در ایران پخش می‌شد که نمونه‌ی ابتدایی از اتاق فرار به شمار می‌آید. این برنامه به مجری‌گری فرهاد جم و مهسا محجور برگزار می‌شد و منحصر شبکه سه سیما بود. از شهریور سال ۱۳۹۴ تیمی از افرادی که قصد تاسیس اتاق فرار در ایران را داشتند، با مسئولین مربوطه مذاکرات مختلفی کردند. آنها نهایتا موفق شدند که در اوایل سال ۱۳۹۵، اولین اتاق فرار را در ایران افتتاح کنند. در ضمن بهتر است کسانی که به این بازی علاقه دارند در یک تیم قرار بگیرند.

  • شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.
  • کاملاً از نام برخی سبک‌های معرفی شده در این بخش مشخص است که کدام یک صحنه‌های ترسناکی خواهد داشت و کدام یک بدون ترس و وحشت روبه‌جلو خواهد رفت.
  • ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم.
  • بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود.
  • توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی خدمات یا محصولات جدا خودداری کنید.
  • هینت دهی یا درخواست راهنمایی از مدیر بازی یکی از قابلیت هایی می باشد که در شرایط ضروری می توان از آن استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که هدف شما از بازی کردن اتاق فرار، لذت بردن از وقتی که در کنار دوستان خود می گذارید است پس با رعایت دقیق تمامی قانون های اسکیپ روم می توانید بهترین لحظات را طی کنید. البته بازی کلبه وحشت و روانی تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز است. البته اگر والدین در کنار آنها باشند، تا ۱۶ سال نیز می‌توانند در این بازی شرکت کنند. اگر در حین بازی خسته شدید و خواستید آن را ترک کنید، باید با اپراتور تماس بگیرید. حتی گاهی ممکن است در حین روند بازی مشکلی برای طراحی صحنه به وجود بیاید.

۱۰ اشتباه رایج در اتاق فرار که نباید انجام بدیم

اگر طراح یک محیط بازی بسیار حرفه‌ای عمل کند، حتی سرنخ‌های گمراه کننده نیز در بازی قرار می‌دهد. یعنی ممکن است چندین و چند سر نخ مختلف پیدا کرده باشید اما یکی از آنها آنقدر بی‌ربط باشد که تمامی منطق شما را زیر سوال می‌برد. یکی دیگر از نکاتی که اکیدا باید به آن توجه نمایید، ممنوعیت به همراه داشتن کودکان زیر سن اعلام شده در هر ژانر بازی است.

۱- اشتباه در انتخاب افراد با عدم روحیه کار تیمی

تمامی قوانین در جهت حفظ سلامت بازیکنان و اکتورها و پیشگیری از آسیب تجهیزات است. مسلماً هیچ کس دوست ندارد خواسته یا ناخواسته به بخشی از تجهیزات اسکیپ روم آسیب زده و ناچار مجبور به پرداخت خسارت شود و یا حتی در حین بازی، از سناریو اخراج شود. در ادامه این مطلب به توضیح برخی از مهم ترین قوانین اتاق فرار خواهیم پرداخت که بازی را برای شما جذاب تر و لذت بخش تر می کنند. یکی از مهم ترین ترفندهای موفقیت در اتاق فرار، اجرای بازی تیمی است. به همین دلیل لازم است افرادی در طول بازی همراه شما باشند که براحتی روحیه کار تیمی در آنها مشاهده شود.

اتاق فرار نفوذ

در نتیجه باید با تقسیم بندی کارها هر یک از افراد بخشی از اتاق را برای پیدا کردن سرنخ ها جستجو کند. از رایج ترین اشتباهات در اسکیپ روم می توان به عدم جستجوی صحیح اشاره کرد. برخی از افراد داخل کانال کولر و پشت میز و کمد و پریز برق و سوراخ های دیوار را برای پیدا کردن سر نخ جستجو می کنند و زمان خود را از دست خواهند داد. این در حالیست که اغلب سرنخ ها در مقابل چشم تان قرار گرفته اند و کافیست جیب کت روی جالباسی یا لا به لای کتاب روی میز را جستجو کنید. هینت دهی یا درخواست راهنمایی از مدیر بازی یکی از قابلیت هایی می باشد که در شرایط ضروری می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر در حل یکی از معماها با مشکل مواجه شده اید و زمان زیادی تا اتمام بازی نمانده است، می توانید درخواست راهنمایی کنید.